Talep Sahipleri ile Başın Dertte mi?

İş birimi, sürekli kapsamı mı değiştiriyor?

  • İşin başında, sana iletilen kapsam ile kısıtlı kalma. Projenin neyi kapsayacağını önceden gör.
  • Bunu yapsan da kapsam değişikliği olması gayet normal.
  • En iyi kapsam değişikliği, analiz aşamasında yapılandır.
  • Yapılan kapsam değişikliğini kayıt altına al.
  • Değişikliğin sonucundaki yeni maliyeti iş birimine bildir.

İş birimi, ne istediğini bilmiyor mu?

  • Ona ihtiyaçlarını sen söyle.

İş birimi, “Benim istediğim bu değildi” mi diyor?

  • Talep dokümanı ile senin hazırladığın gereksinim dokümanını karşılaştır.
  • İş birimi, talep dokümanında onu istemiş, ama şimdi bunu istiyor
  • İş biriminin istemediği bir şeyi, talep dokümanında yazıyor diye yapacak değiliz.
  • Kapsam değişikliği prosedürünü uygula.
  • En iyi kapsam değişikliği, analiz aşamasında olandır

İş birimi, sen analiz yaparken daha başlamadınız mı diye soruyor mu?

  • İş birimi, analizin önemini bilmiyor. Ona anlat.
  • Ya da iş birimi, kendi yaptığı önceliklendirmenin farkında değil. Ona öncelik listesini gönder.

İş birimi, talepleri hep tek cümle ile mi iletiyor?

  • Bu durum günümüzün gerçeği.
  • Hiçbir iş birimi sana tam donanımlı bir iş gereksinim listesi vermez.
  • Sana gelen tek cümlelik talebi, bölebildiğin kadar çok parçaya böl
  • Sonra o parçaları da parçalara böl
  • Sonra o parçaları da parçalara böl
  • Sonra o parçaları da……….

İş birimi, direkt yazılımcıyla mı irtibata geçiyor?

  • Araya gir, varlığını hissettir.
  • Sebebi Kaynak eksikliği ise, şimdilik görüşsünler. Herşeyi kayıt altına al.
  • Yazılımcının Business Domain bilgisi senden iyiyse, şimdilik görüşsünler. Herşeyi kayıt altına al.
  • Senin Business Domain bilgin yazılımcıdan iyiyse, irtibatlarını kes.

İş birimi, kick off toplantısındaki kapsamı hiç değiştirmedi mi?

  • Şüphe uyandırıcı.
  • Son kullanıcı testi seviyesine gelmeden önce, iş birimini ziyaret et, email at, kapsamı hatırlat.
  • En iyi kapsam değişikliği, analiz aşamasında olandır.
Reklamlar