İçine Kapanık Analist

Analiz aktiviteleri etkili yazılı ve sözlü iletişim becerileri gerektirir. Yazılımcı arkadaşlarınızı, kulaklarına kocaman kulaklıkları takarak, bütün gün yerlerinden kalkmadan, sevdikleri müzikleri dinlerken işlerini yaptıklarını görebilirsiniz. Eğer siz de bu şekilde bir analist olmak istiyorsanız kariyer planlamanızı tekrar gözden geçirmeniz gerekir.

Analistlerin sürekli paydaşlarla iletişim halinde olması gerekir. Bunun sebebi, siz E-Mail’lerinizi ya da dokümanlarınızı milimetrik doğrulukta bile hazırlasanız, paydaşlarınıza okumaları ve aksiyon almaları/cevap vermeleri üzere gönderdiğiniz dokümanların okunma oranı %20’yi geçmeyecektir. Bu durum projedeki bekleme sürelerinin artmasına sebep olacaktır.

Analist, uygun kişilere, uygun iletişim yöntemlerini kullanarak yaklaşmalıdır. Sözlü iletişimi olabildiğince çok kullanıp, bunu Resmi/Yazılı iletişim yöntemleri ile desteklemelidir. Bir toplantının sonucunda sözlü olarak kararlar alındıysa, bu kararları toplantının sonunda mutlaka kararları yazılı olarak paylaşmalıdır. Alınan kararlar arasında belli kişilerin yapacağı görevler varsa, bu görevden kimin sorumlu olduğu (Mümkünse kişi adı, değilse birim/rol adı) kesin olarak belirtilmelidir.

Herkesin başına gelmiştir, birinden E-Mail ile bir şey isteyip, defalarca hatırlatmalar yaptıktan sonra cevap alamadığımız durumlar olabiliyor. Analistin, “E-Mail Attım, Cevap Gelmedi” gibi bir cümle kurma lüksü maalesef yoktur. Ki bu zaten, yöneticilerin de en sevmediği cümlelerden biridir. Analistin bu durumdaki görevi, o cevabı almak ya da o işi yaptırmaktır. Yani sonuca ulaşmak… Bunun gibi yazılı iletişimin yetersiz kaldığı durumlarda sözlü iletişim becerileri kullanılarak sonuca ulaşılmalıdır.

Toplantılar… Analistler toplantıları organize eden taraftadır. Dolayısıyla, toplantılarda susup oturmak, pasif olmak, herkesi dinleyip sadece not almak, hiçbir çatışmayı çözememek, kararların alınmasına destek olmamak, toplantıyı yönlendirmemek gibi hataları yapıyorsanız, bu yönlerinizi geliştirmeniz gerekir.

Analist zamanının yarısını iletişim kurarak geçirir. İçine kapanık analist olmaz.

Reklamlar